Tuesday, May 27, 2008

Alamak...Terlebih Sudah...!!!

Berikut adalah brief komen aku pasal konsert akhir AF6 yg lepas, walaupun dah agak terlewat dah :

Toi
Bagi aku mamat ni lah yg paling lemah antara peserta2 akhir ni. Persembahannya menyanyikan lagu “Kau yg Bernama Seri” aje yg memikat aku. So, aku rasa dia ni boleh la venture into lagu2 jiwang aje & aku sure dia ni mmg peminat setia lagu2 jiwang 80an or 90an dulu. Gilirannya yg pertama menampakkan yg Astro ni saja je bagi pelajar yg lemah pada awal persembahan dan yg favourite pada akhir konsert. Tapi walaupun bg aku dia ni pelajar paling weak tp nasib dia baik coz dpt tempat ke 4. Attitude wise, he’s a very decent & humble guy, that’s why dia ni bnyk penyokongnya. Lagu terbarunya bg aku terlalu simple ditambah pulak dg vocalnya yg mcm nyanyi karaoke. Very catchy dan rasa cepat jemu.

Ramalan aku : tempat ke lima
Pencapaian sebenar : tempat ke empat.

Nubhan
Yes, I admit suaranya mmg unik. Actually taklah unik sgt kalau dia ni berada di Indonesia. Ada iras2 suara Once yg kurang power sikit. Dia ni kena belajar control suara coz ada sesekali bunyi sumbang. Dia bertuah dpt lagu baru yg sesuai sgt dgn suaranya dan response dr pengundi mmg puas hati dgn lagu baru tu. Anyway, persembahan pertama dia dgn lagu Sofaz, mmg hambar. Yg buat aku pilih dia ditempat kedua adalah kerana waktu nak konsert akhir suddenly dia ramai peminat dan peratusnya jugak tinggi.

Ramalan aku : tempat ke dua
Pencapaian Sebenar : tempat ke tiga

Reez
Aku sebenarnya tak suka dgn dia ni. Bukannya dia ni takde bakat tapi dia ni bg aku takde originality. Nampak mcm copycat Anuar Zain tp lebih gemuk sikit. Dia ni pun ramai peminat, tapi entah kenapa mlm tu dia dpt lagu yg slow aje. Lagu barunya berentak jazzy dan buat org mengantuk. Tapi bila chorus, barulah bunyinya sedap. Namun dia ni berjaya gak bawak lagu 11 Januari, so aku rasa dari sinilah org ramai undi dan dia dpt tempat ke dua.

Ramalan aku : tempat ke tiga
Pencapaian sebenar : tempat ke dua

Nadia
Aku tak setuju betul Astro simpan persembahan pelajar2 perempuan pada penghujung utk pusingan pertama ni. Nampak sgt mcm peserta2 perempuan je yg power2 mlm tu. Sebenarnya Nadia mmg bagus, suaranya power sgt kalau nak compare dgn badannya tu. Masalah dia ni tak tau nak control suara. Cthnya kereta…mula2 mesti masuk gear satu dulu, dan kau tak boleh pakai gear lima aje memanjang bila memandu. So ada sesetengah lagu yg dia nyanyi nampak over…cthnya lagu Umbrella dan yg paling teruk lagu kumpulan Coklat. Lagi satu dia ni over dan confident sgt, sampaikan org naik nyampah dgn perangai gedik2 dia tu. Tapi lagu dia mlm tu pun best gak…sesuai dgn suara dia. Aku sangka dia ni dpt tempat ke empat atau ke tiga…tapi2 rupa2nya ramai betul yg tak suka dia. Cubalah tgk sms2 kat channel 15 tu…!

Ramalan Aku : tempat ke empat atau tiga
Pencapaian Sebenar : tempat ke lima

Stacy
She definitely should win. No doubt about it ! Dia ni lah yg menyebabkan aku tgk AF6 ni. Persembahannya setiap minggu buat kita tertunggu2 kemunculannya. Lagu barunya walaupun aku rasa biasa aje tp persembahannya ranggi betul. Lagu Rossa nya juga tak manghampakan. Aku start minat dia ni waktu dia nyanyi lagu Pelesit Kota iaitu antara lagu rock 80an melayu yg paling aku suka. I mean, who the fuck can sing this song other than Amy…??? So her own rendition of this song really buat aku terkejut. Then persembahan seterusnya setiap minggu semuanya best2. Tahniah Stacy…!!!

Ramalan Aku : Juara
Pencapaian sebenar : of course Juara…!!!

P/S : My wife sokong Nadia…sorry darling…he, he…

No comments: