Tuesday, September 02, 2008

What to Expect after The Dark Knight ?

Belum pun reda demam The Dark Knight, dah tersebar khabar angin (atau mungkin betul ?) yg filem Batman yg ketiga (dlm franchise Christopher Nolan) akan menampilkan 3 villain; Penguin, The Riddler dan Catwoman. Ish…ish… pada pendapat aku, malah ramai lagi peminat2 filem superhero, tak perlulah terlalu rushing utk memasukkan bnyk sgt watak villain dlm satu filem. Kita pernah tgk apa yg terjadi pada Spider-Man 3 yg terlalu sarat dgn sub plot villainnya; Venom, Sandman dan Goblin. Skrg mungkin ke ini terjadi dgn Batman ? Cuma Christopher Nolan yg tau. Walaubagaimanapun nama Nolan taklah terikat utk sekuel seterusnya tp Gary Oldman confident yg Nolan akan kembali. Christian Bale pula setuju utk kembali utk sekuel seterusnya jika masih di arah oleh Nolan. Tentunya Nolan tgh tension nak cari casting utk villain seterusnya setelah outstanding performance oleh Heath Ledger sbg Joker. So ini dia nama2 aktor/actress yg disebut2 memegang watak ketiga2 villain yg aku sebutkan tadi :

The Riddler
Johnny Depp – Dia ni pelakon versatile dan sesiapa peminat filem pun tentu setuju yg dia boleh melakonkan watak ini dgn jayanya. Filem2 previousnya pun bnyk watak2 yg comical seperti Sweeney Todd, Pirates of the Carribbean atau Edward Scissorhand. Dia boleh menjadi wacky utk membawa watak Riddler seperti watak Jack Sparrownya. Gary Oldman pernah bgtau yg The Riddler is most likely akan muncul utk sekuel The Dark Knight berbanding 2 lagi villain yg aku listkan seterusnya ni.

Penguin
Aku pernah mention pada previous post aku yg nama Philips Seymour Hoffman disebut2 utk memegang watak Penguin. Sampai sekarang namanya disebut2, sesuai mmglah sesuai tapi Nolan pernah bgtau yg Penguin ni adalah satu character yg complicated dan susah nak potrays in film. So, mungkin nama Philips Seymour ni takkan menjadi kenyataan.

Catwoman
Angelina Jolie. Sexy, cun dan menggoda. Siapa lagi kita nak carik utk watak Catwoman selain dr Jolie ? Well, aku pernah bayangkan Jessica Alba, tp aku rasa dia terlalu soft utk watak tu (actually aku sentiasa terbayang Jessica Alba dlm apa situation pun…! He he…). Tapi bila fakir balik…bukan ke sebelum transformation menjadi Catwoman, the girl suppose to be some kind of ‘nerd’…? Then mcm mana kita nak bayangkan Jolie melakonkan watak ‘nerd’…? Jika ia menjadi kenyataan, kita boleh bayangkan Jolie’s Catwoman seperti Jolie dlm Girl Interrupted. Selain tu, Kate Beckinsale juga menunjukkan minat utk melakonkan Catwoman. Beckinsale sebelum ni pun mmg dah terkenal dgn latex suit hitamnya yg ketat gila dlm filem Underworld.
So, kita tunggu aje lah berita lanjut pasal upcoming Batman yg takde title lagi ni… Aku akan sentiasa keep u all update on it.

No comments: