Thursday, March 30, 2006

Dah Berzaman Rasanya...

Rasa dah berzaman sangat aku tak update blog. Bukan apa, somewhere early Mac ada ribut petir melanda KL & kawasan aku pun tak terkecuali la. After that 'ribut', terus PC aku tak bleh on. Actually semua suis aku dah tutup on that time cuma aku tak cabut plug dia dr soket. Aku ingat oklah mcm tu, rupa2nya diaorg kata kalau ribut mcm tu kena cabut plugnya sekali. Akibatnya, motherboard PC aku rosak & terpaksalah menghantor repair. I heard Low Yatt is very cheap in PC hardware price, so aku pun pegilah kat sana. Memandangkan aku ni buta PC in terms of hardware, aku serah bulat2 la kat tauke satu kedai kat Low Yatt tu.

Motherboard : RM150.00
Processor Fan : RM45.00
Casing : RM75.00
Service Charge : RM30.00

So total up to RM300.00. Mula2 blur gak harga sebenarnya but lepas aku survey dgn member2 & budak2 IT, diaorg kata harga mmg reasonable, and hardware dia pun berquality. Fuh, nasib tak kena tipu...! So guys, if PC rosak aku rekemen repairlah kat Low Yatt (unless ngko mmg terrer komputer).

No comments: