Sunday, November 05, 2006

Amira's Graduation Day

Event : Athfaal Graduation Day
Venue : MATIC Jln Ampang
Date : 5hb November 2006

Terharu campur gembira.... That's how I feel bila pergi menyaksikan konsert tadika anak aku semalam. Selama ni Amira tak bnyk cakap tentang konsertnya. Cuma dia bagitau aku wataknya sbg "rabbit" aje. Dan bila aku tanya lebih lanjut dia cakap tak tau aje. Tapi ada a few times jugak aku notice dia bercakap (practice dialog)ntah hapa2 ntah. Semlm aku terkejut jugak bila tgk anak aku berlakon. Sampai je, aku tgk aturcara, rupa2nya Amira pegang watak utama jugak. Inspector Rabbit lagik... dan speaking punyalah berabuknya, walaupun ada masa dia pelat2 sikit. Matlamat tadika anak aku, iaitu utk bagi anak2 kita speak up in public berjaya jugak, bila aku tgk semua anak2 parents berjaya berlakon atau menari dgn baik. Masa konsert tu bergasak2 jugakla mak bapak sibuk2 nak tangkap gambar anak mereka, termasuk lah aku. Tak kiralah, aku main tolak2 je!

Tapi tarikh konsert ni aku rasakan tak sesuai utk aku & isteri, sebab baru aje seminggu raya. Aku terpaksa cancel pergi rumah2 terbuka dan satu kenduri kahwin. Tapi I'm sure tadika anak aku tu pun ada sebab pilih tarikh tu. Lagipun cuti sekolah pun dah nak dekat nih. Ini first time aku menjejakkan kaki dlm MATIC ni. Tempatnya cantik dan sgt tenang scene nya. Ada beberapa aktiviti berlangsung kat sana, ada group practice dikir barat...ada tayangan wayang kecik... dan a couple of Mat Saleh berlepak2 kat cafe sana. Depan entrance ada 3 buah beca cantik, so kitaorg ambik peluang tangkap gambar naik beca. Overall, kami sekeluarga is having a good time tgk telatah2 anak aku & anak2 yg lain yg buat persembahan. Aturcara berjalan lancar sepanjang konsert. Insya-Allah, bila Alisha dah besar nanti, aku akan masukkan kat tadika ni sama mcm kakaknya.

5 comments:

Nazim Masnawi said...

" That's how I feel bila pergi menyaksikan konsert tadika anak aku semalam."

Oh, tua² sungguh kawan-kawan aku dalam dunia blog ni.

Lord Vorphalack said...

main tua makin berisi bro...!
but nama "Nazim Masnawi" itself dah tua sangat bunyinya... :)

Nazim Masnawi said...

"Nazim Masnawi" itself dah tua sangat bunyinya..."

Of course, like Dorothy Boyd, I'm the oldest 23 year-old guy in the world!!!

Zack said...

Comel2 anak dara kau ni bang!

PS: Aku tak tau macam mana anak aku nak menghadapi dunia mainstream nanti. Dia langsung tak kenal Power Rangers, sebab dia lebih suka tengok filem2 John Frankenheimer.

Lord Vorphalack said...

pergh...dahsyat tuh...
sure bnyk collection pistol2 mainan kat rumah. Silap2 dah besar boleh jadi James Bond.

Anak aku skrg ni suka sgt tgk High School Musical.Naik muntah aku dgr lagu2 soundtrack diaorg tuh...!