Thursday, July 23, 2009

New Babes on the Block - Goth Babes Ailyn


Babes kali ni mmg bukan calang2 babes, dan entri kali ni pun berbeza dgn entri2 babes aku yg lain. Kali ni beliau adalah dari genre music instead of movie. Dia adalah ‘rose among the thorns’ dlm sebuah band gothic metal dari Norway. Ailyn namanya dan beliau adalah vokalis kumpulan Sirenia, which is one of my favourite gothic metal band.

Ailyn dilahirkan pada 29 May 1982 di Esplugues de Llobregat, Spain. Nama penuhnya Pilar Gimenez Garcia. Pada mulanya dia dikenali sebagai An Ling kemudian barulah tukar kpd Ailyn. Minatnya terhadap muzik bermula waktu berumur 15 thn. Pada 2007 dia bertanding utk rancangan TV The X Factor, sebuah rancangan yg mencungkil bakat2 baru dlm bidang music, dan originally rancangan ni adalah dari UK. Pada April 2008, Ailyn dipilih drp 500 contestant yg di audition utk menganggotai band Sirenia. sebelum ni vokalis kumpulan Sirenia adalah Monica Pedersen, yg tak berapa cun dan tak berapa muda. However, aku salute kedua2 penyanyi
yg mempuyai suara lemak merdu ni.

Buah tangan Sirenia dgn vokalis baru ni adalah album The 13th Floor yg dikeluarkan pada January 2009. Album ni menampakkan peningkatan dr segi muzik, nyanyian Ailyn juga tak bnyk beza dgn former vokalis2 Sirenia yg mmg power. Single nya yg pertama adalah The Path to Decay, release pada Dec 2008 dan diikuti oleh The Mind Maelstorm.

Boleh download full albumnya dibawah ni. Pada sapa2 yg tak biasa dgn gothic metal, korang anggap je la band ni lebih kurang bunyi mcm Evanescence, but a bit heavier.

The Path to Decay - Sirenia


No comments: