Wednesday, February 22, 2006

Cartoon series that I grew up with


Dungeon & Dragons
Sekumpulan kawan yg pergi fun fair and tersesat dlm salah satu permainan di situ. Mereka terkandas di dunia lain and mencari jalan bagaimana nak keluar drp dunia itu. Aku lupa la nama2 character2 yg ada kecuali Orko (tak sure betul ke spelling dia), makhluk kecik yg ada magic.

He-Man & the Masters of the Universe
My fave cartoon and aku ada quite a number of their action figure toys. Watak2 yg aku ingat ialah He-Man, Skeletor and Castle Greyskull. Pernah di remake ke filem, lakonan Dolph Lundgren and Frank Langella. Ada juga cartoon version baru of He-Man tp itu bukn zaman aku.

Thundercats
Cartoon yg paling happening & bnyk pengaruh. Masa tu sibuk mintak ayah aku belikan pedang Thundercats nak berlawan dgn kawan2. Kenapalah aku lupa nama watak2 dlm tu, yg aku ingat Cuma heronya iaitu Lion-o. “Thunder…thunder….thunder…thundertcats…hooo…..!!!”


Transformers
Ini lagi satu fave cartoon aku. Perang antara Autobots dgn Decepticon mmg best. Robot2 semuanya boleh bertukar menjadi mcm2 benda especially kenderaan. Nama2 spt Optimus Prime & Megatron sentiasa terngiang2. Ada keluar Transformer the Movie (animation) zaman video dulu….dan aku dgr akan ada remake arahan Michael Bay. Sayang….action figure Transformer sgt mahal dan aku cuma ada yg kecik2 aje.


Mask
Ini bukan The Mask yg makhluk hijau tu. Singkatan utk Mobile Armoured Strike Kommand. Askar2 kat cartoon ni semua ada kenderaan masing2 yg boleh transform dr satu kenderaan ke kenderaan yg lain. Cth: kejap jadi kereta, kejap jadi kapal terbang. Cartoon ni aku kurang minat sebab animation dia kurang menarik, but the action figure is very nice and cheap too….

P/S : Do check out my friend's blog, http://maddox24.blogspot.com. The greatest, supreme, fantastic, bombastic guys....!!! U rulezzzz.....!!!

No comments: