Monday, October 02, 2006

Workstation Aku !

Dapat ilham drp Zack punya blog jugak, tgh boring2 bulan puasa ni, aku decide tangkap gambar workstation aku pakai handphone. Serba sedikit mengenai gambar kat bawah ni :



Mouse Pad yg nampak mcm canggih (tp sebenarnya tak canggih) tu, aku dapat waktu Staff Conference ofis aku 3 tahun lepas. Siap ada calculator lagi…tapi haram tak pernah pakai. Baik aku pakai calculator biasa je! Mouse pun dah masuk zaman senja...dah hitam2 dah !

Tin Pepsi…bukan tin Pepsi yg biasa, ini saiz kecik lagi, version drp Arab. Aku beli ni actually kat Cold Storage KLCC je…waktu tu dia ada jual satu carton. Harga setin mahal sikit drp biasa, dlm RM2. Kira ‘rare’ item jugaklah, pasal tu aku tak pernah bukak minum tin nih!

Ada Superman sesat kat workstation aku. Superman ni aku dpt drp colleague aku, yg dpt mainan tu beli Burger King. Dia suruh aku bagi anak aku, last2 aku yg simpan kat ofis ni buat perhiasan. Ye lah, kalau ada apa2 berlaku, ada jugak Superman ni menyelamatkan aku.

Jam yg dah lama tak tukar bateri. Jam tu saja je aku masih simpan, hadiah drp ex-colleague aku waktu aku nak resign dulu. No, it’s not from my ex-girlfriend…!

Besides that usual stuff la…partition, bekas letak pen, bekas rubber band, organiser sbg lapik meja etc. Oh ya, yg aku lekat tu ialah postcard utk product handphone Nokia N93.

Sekarang kita pegi kat different angle of my workstation pulak :


Monitor PC aku…tgh tengok email pakai Lotus Notes. Email kerja tau…bukan email lucah ! Oh ya...monitor ni tunggu masa nak meletup aje...kadang2 ada bunyi 'beep' mcm tima bomb aje!

Document yg aku dah susun baik2 semata2 nak postkan entri nih…! Isk, isk…kalau in realiti…jgn harap mcm ni…!

Yg aku tempel tu ialah postcard2 movie yg aku dapat…takde update postcard filem baru…semua yg lama aje.

Buku merah tu buku tariff Motor Insurance. U don’t want to know more la…it’s damn boring to explain.

Siapa mamat yg kat depan aku tu…? Siap buat isyarat lucah lagi tu ? Kalau korang tengok betul2 monitor dia tu, dia tgh surf web Jiwang.org…he, he… Siapa lagi kalau bukan En Maddox24 kita yg hebat tu, dengan aksi mengurangkan pahala puasa dia tu…! He, he…



3 comments:

Zack said...

Kui!3x
Buat pe kemas2, bior le nampak natural skit! hehe, Ijan, jiwang dot org??? Tak sangka aku...

maddox said...

siot!

jiwang dot org sebab aku adalah pencopet mp3 percuma. what are you thinking?

Lord Vorphalack said...

bukan aje maddox suka browse kat jiwang.org... dia tu pun mmg jiwang orangnya...!!!