Wednesday, January 17, 2007

Eye On Malaysia



Dulu Taman Tasik Titiwangsa dah jadi tempat beriadah yg lapuk kat KL. Nobody bother to go there kecuali nak berjogging aje. So time tempat ni ramai dikunjungi adalah on Sunday pagi ataupun petang aje. Dulu jugak tempat ni jadi tempat yg sesuai utk ber’tenet’ utk couple2 yg dilamun cinta. But from what I see, selain Malay couple, Indon couple pun berlambak2 kat sini.

Sekarang, no more. Tempat ni dah start balik ramai pengunjung disebabkan “Eye on Malaysia” nya. Last weekend sempat jugak aku pergi ke sana memandangkan tempatnya tak jauh dr rumah aku. Actually, aku pun minat jugak nak naik menatang tu, RM15 pun tak kisahlah. Tapi, mak datuk…! Punyalah ramai, beratur panjang sgt !! Mula2 tgk dr jauh, takdelah tinggi sangat, tapi bila dah sampai dekat, uih…boleh tahan jugak tinggi nih. Tapi sayang, aku cancel ajelah niat coz of the long queue.

The main reason aku dtg ke sini sebab nak tgk pertunjukan bunga api. Aku dengar ianya non-stop, everyday sampai penghujung bulan satu ni. Show bunga api start around 9.00 mlm campur sekali dgn persembahan “Water Sky”. Aku lebih prefer show bunga api ni compare to bunga api waktu Merdeka Day or New Year coz it is very long. Kalau show kat KLCC tu around 10 – 15 min, show kat sini membawak sampai almost 1 jam. Bayangkan, mereka bakar duit for that mercun almost one hour everyday…???

Anyway, it is a start la to introduce “Tahun Melawat Malaysia 2007” for tourist walaupun aku rasa on that day tak ramai sgt pelancong yg dtg. Semua muka2 Melayu & Cina aje…. Utk couple2 yg selalu beromen kat sini, terpaksalah mereka carik ‘port’ lain. Padan muka…he, he…!

No comments: