Monday, January 08, 2007

Unhappy New Year 2007




Happy Belated New Year pada semua member2 blog. Terlambat sikit nak wish coz extremely busy. Anak aku Alisha demam panas betul2 on the new year hari tu, suhu badan sampai 40 celcius dan badan dah start tarik mcm sawan. Aku & wife pun bergegas ke mana2 hospital terdekat, since aku masa tu kat rumah mertua, so kitaorg pergilah ke Hospital Pantai Cheras Medical Centre. Alisha di’warded’ dan nasib baiklah company aku ada cover for hospitalized. Mcm2 testlah diaorg buat since then, dengue la….malaria la…check buah pinggang dan x-ray. Semua result negative, so doctor diagnose kata dtg dari jangkitan kuman dlm air kencing. Duduk sana sampai seminggu coz my anak’s body tak sesuai dgn antibiotic yg diberi. Lepas tukar lain type, barulah dia kembali sembuh. Mungkin ke tahun 2007 ni satu petanda this will be tahun yg tak memberangsangkan utk aku….??? Nah…aku tak percaya sgt la. Aku still tak dpt tune kepala otak aku lagi sampai sekarang. Duduk di hospital satu dua hari okay la…tp kalau dah masuk seminggu ni, bosan giler…! Otak aku dah tepu sgt, masuk kerja hari ni pun blur blur aje…padahal kerja dah setinggi gunung ! Anyway, aku rasa so tired nak buat posting apa2…idea pun tak keluar, walaupun ada posting2 lama yg still aku have in mind.

Oh ya…3 hari selepas Alisha masuk hospital, mak aku pulak masuk. Tapi it’s not emergency case. Dia masuk ward coz got appointment utk scope perut. Before the test, she have to stay in ward to lower her blood temperature. Today is her test, and everything is okay. Now my life is back on the track and it is business as usual. Life goes on…

6 comments:

Ajami Hashim said...

salaam IB,

semoga Alisha cepat sembuh naa.. n test emak ko jugak takde per2.. btw, InsyaAllah 2007, 08, 09, 10 & setrusnya kita akan berjaya lalui dgn tabah & sabar.. *wahh! skema giler!

Lord Vorphalack said...

fuh...memberangsangkan sungguh kata2 kau tu.... tapi mmg betul la thn 2007 ni, lebih bnyk dugaan yg bakal aku tempuh. As I said...life goes on...

Edd Vedder said...

hope everything's fine with your daughter and mother. BTW, anak ko comel gila! Sian dia sakit.. Hehe.

maddox said...

dah.... ko jangan nak pedo anak dia pulak edd....

maddox said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Lord Vorphalack said...

mmg la sian...gambar tu dah nampak sgt dia boring kat spital, tu dah hari keenam tuh...!