Thursday, February 22, 2007

5 Things...

Sekadar menyahut cabaran si Maddox24 nih. Here's my 5 things list :

5 things I would do if I were a millionaire:

1. Buat filem pakai budget sendiri coz aku tau takkan ada org yg nak sponsor filem hasil idea aku nih…! Teringin nak buat filem pelik2 mcm Clockwork Orange or Eraserhead !

2. Round the world. Aku teringin betul naik cruise. Sampai skrg pun tak dpt2 gak naik.

3.Tipu la kalau aku tak masukkan “shopping”! Bukan pompuan aje yg tau shoping, lelaki pun suka gak! Cuma pompuan jadikan shopping aktiviti mingguan while guys tunggu special occasion aje.

4. Doing charity. Skrg ni cuma makan minum pakai cukup2 utk sekeluarga aje, kalau nak derma pun cuma derma ke tabung masjid aje. Kalau jadi millionaire, bolehlah derma ke rumah2 anak yatim dan tabung2 bantuan.

5. Beli Plasma atau LCD TV yg paling besar dan tinggi pixelnya + sound system yg paling hebat sampai bergegar rumah mendengarnya !


5 bad habits:

1. Suka korek taik hidung…ha, ha… Komplen yg paling common oleh bini aku terhadap aku…!

2. Suka cabut bulu hidung. Ha, ha…tak habis2 pasal bulu hidung lagik…! Susah org bnyk bulu ni sampai hidung pun ada bulu panjang !

3. Kedekut. Mmg aku ni kedekut sikit. Kalau duit tu boleh tahan lagilah. Kalau DVD collection aku nak dibagi pinjam org, mmg susah sikit.

4. Aku ni pantang tgk amoi…seriously. Kalau bawak kereta tu…terpandang amoi2 seksi tgh jalan, sure melelong kereta aku. Bahaya tul…! Tp masalahnya, amoi2 pun pantang tgk aku…ha, ha…!

5. Suka sgt tgk filem2 horror, gore dan violence. Utk diri aku takpela…tp aku risau anak2 aku ni kadang2 ternampak gak DVD2 yg aku simpan tu. Budak2 mana boleh tgk scene2 yg disturbing tu !


5 things I hate doing:

1. Buat kerja utk superior aku bila diaorg pegi bercuti. Bknnya nak berkira, tapi diaorg tu bukannya nak tolong aku bila aku bercuti. Tapi boss dah suruh buat mcm tu, nak buat camane.

2. Tlg menolong kenduri kendara. Kalau bab jumpa sanak saudara, aku ok la. Tapi kalau bab cuci2 pinggan, angkut2 barang dll aku malas sikit. Sememangnya aku ni pemalas.

3. Interview. Aku ni bab2 interview kerja ni aku nervous sikit. Kalau interview kerja, dah start la berpeluh2 dan rasa nak demam.

4. Public Speaking. Disebabkan aku ni cepat gelabah dan nervous, public speaking mmg paling aku tak suka. Bukan tu aje, apa2 stage show pun kalau boleh elak aku cuba elakkan.

5. Bawak kereta di tgh2 jalan jem teruk. Penyabar2 aku ni pun, boleh hilang sabar bila kereta tersekat dlm jalan jem.


5 things I'll never do:

1. Curang kat bini aku (cewaaahhh…!)

2. Derhaka kat org tua aku. (sama mcm Maddox)

3. Berhenti menyayangi anak2 aku.

4. Buat jenayah la… aku taknak masuk lokap ooo…

5. Tayang badan aku kat public. Even kat laut, sungai or swimming pool, aku mesti pakai baju or singlet sebabnya badan aku ni nampak ketara sgt pianonya…! He, he…tunggulah kalau badan aku tough sikit, barulah rasa segan tu hilang.


5 things I regret doing:

1. Spent kredit kad secara berlebihan. I tell u interest dan fee tahunan mmg melampau siol ! Skrg ni bulan2 kena spend utk bayar hutang pulak. Tambah menyampah bila customer service diaorg keep calling2 aku !

2. Tak sempat nak berbudi dan berbakti kepada arwah bapak aku. Arwah bapak aku meninggal awal jugak sbb penyakit leukimianya. I wish dia ada skrg ni tgk aku, isteri dan anak2 aku.

3. Aku dan wife aku tinggalkan datuk wife aku kat hospital. Setengah jam lepas tu dia meninggal. Tak sangka betul, sebab masa kitaorg tinggalkan dia, dia nampak stabil dan ada mak sedara lain yg dtg jaga. Kalau aku tau dia nak meninggal, tentu kitaorg masih stay kat situ.

4. Masuk salah satu kolej kat KL lepas SPM. Tunggu tawaran ITM lambat sgt, aku terus register utk kolej tu. Diploma pun tak diiktiraf, tak laku langsung ! Buat rugi 2 thn belajar aje.

5. Masa kecik2 aku bakar mercun padi dan baling kat kepala kawan aku (tak sengaja), hasilnya, kepala dia luka. Nasib baik mercun padi tu kecik, kalau besar, mau biol kawan aku tu, tak pun meletup kepala dia !

5 fave toys or thing:

1. DVD Collection aku.

2. Nokia N70 aku. Cannot live without it ! Cadang nak tukar h/p lagi, tapi aku masih sayang kat N70 aku.

3. Majalah movie First aku.

4. TV Plasma or LCD TV. So far what I have in mind is Sony Bravia.

5. Teringin nak beli laptop, tapi masih tak sampai2 impian tuh !

3 comments:

Nazim Masnawi said...

Melihat "5 things I'll never do" kau, aku rasa it indicates two things:

- Kau masih ada peluang jadi gay...

And...

- Kau adalah Tobias Funke versi Melayu.

Lord Vorphalack said...

ok lah...i'm gay ok...!
kan ke aku minat high school musical...!
Apa hal dgn blog kau...? Nak tukar layout lagilah tu !

Nazim Masnawi said...

Nope, 'ave deleted it.