Tuesday, February 20, 2007

Aku gila main layang2…(bukan main layang2 yg “tooot” tu ok!)

Sebenarnya idea main layang2 timbul dari anak aku. Kalau area Keramat ni, manalah nak jumpa lagi org jual layang2. Dulu masa aku kecik2 adalah jual, sekeping 50 sen aje kat kedai2 runcit. Aku buatkan sendiri utk Amira, tapi dia tak puas hati, lagipun tak boleh terbang sgt. Then one of my friend suggest aku pergi ke Taman Metropolitan di Kepong. Mula2 aku ingatkan org2 yg expert2 aje main layang2 kat sana. Malas pun ada nak ke sana, sebab aku tak familiar sgt jalan area Kepong. Tapi actually dekat aje tempat tu. Kau ikut aje highway dari MRR2 terus ikut Batu Caves terus aje sampai highway Kepong. Lalu aje kat situ korang akan nampak bnyk layang2 di udara belah kiri korang.

Semua kat situ amatur aje…kebanyakannya budak2 main sambil mak bapak diaorg pun tumpang sekaki. Tempat tu ada satu padang yg luas utk korang main. But I guess sekarang ni bukan musim angin sgt, so layang2 taklah terbang tinggi sgt dan quite few times jatuh balik. Harga layang2 jual kat sana duduk kat tepi tasik kalau korang nak bertenet, tapi aku tak galakkan sebab kalau kena tangkap around RM3 utk yg kecik dan RM5 utk yg sederhana besar. Beli yg RM5 pun dah puas hati dan boleh terbang tinggi. Mcm2 colour & design pun boleh pilih. Aku notice ada gambar Doraemon, Ultraman, Batman, Spider-Man, pelangi dan mcm2 lagilah. Syok memang syok la, tapi penat gila sebab terkejar2 nak naikkan layang2 tu ! Sambil tu utk bapak2…bolehlah cuci2 mata sekali sebab aku notice ada few hot mums kat situ…he, he… (matilah kalau bini aku baca!). Utk budak2 yg kecik lagi dan tak reti main layang2, bolehlah bawak diaorg pegi kat taman permainan dia tak jauh dari situ. Utk couple2 pun adalah tempat jgn salahkan aku! Kalau korang takde buat apa dan budget pun takde nak pergi bercuti jauh2…aku suggest pergilah ke sini at least boleh menenangkan fikiran korang.

No comments: