Thursday, April 20, 2006

So much to read...so little time!

Nampak gayanya minggu ni takdelah tengok apa2 DVD title. Got to study la, this 27th ada final utk paper AMII Motor Insurance aku. Pelik kan...bila start bukak buku nak baca, suddenly mata pun start automatically mengantuk. Padahal, bila start DVD player nak tgk movie...mata boleh tahan sampai 2 jam. So, guys...kalau korang ada masalah tidur, korang cuba2 bukak buku pelajaran, kalau korang dah bekerja, tak belajar lagi, bukak ajelah buku2 pelajaran anak korang...he, he...
Compare masa aku ambik DMII (Diploma) dgn AMII (Associate) sekarang ni, aku rasakan kali ni mmg tough sikit. Maksud aku bknnya tough pada subject aje, tapi masa aku pun dah very limited. Nak study di rumah pun anak kedua aku ni baru dpt kaki, melilaulah dia berjalan2 & kena 24 hrs berjaga2 je. Mmg la bini aku pun jaga dia, tapi bila bini aku memasak or buat2 kerja rumah, terpaksalah aku jaga dia. So aku end up habiskan masa lebih dgn anak aku, no time to baca buku. Kalau ada masa pun utk baca buku, it is about 12 tgh mlm di mana diaorg semua dah tidur. Bayangkan 12 tgh malam during weekday, mestilah penat & ngantuk beb! Aku pun nak kerja jugak esok harinya! Tapi aku admit kadang2 baca buku sunyi2 pun boring jugak, mesti nak dgr suara family aku especially anak2. Itulah org kata perasaan bapak ni lain sikit.

My solution, is to study at the office. Sekarang ni pun jarang makan lunch kat luar. Ta pao aje, makan cepat2 and study kat workstation aku. So, wish me luck on my final 27th ni....

Sesiapa nak tahu lebih lanjut mengenai The Malaysian Insurance Institute or nak jadi agent utk insurance company, bolehlah visit below website :

www.insurance.com.my
For more info : www.mii.org.my

No comments: