Tuesday, June 27, 2006

Ada Apa Dgn Sg Wang's DVD Shop...?

Masuk akhir bulan ni rasanya dah genap 2 bulan kedai DVD pirate di Sg Wang tak beroperasi actively. Nampak gayanya kali ni operasi lebih besar2an dan lebih serius. Sepanjang 2 bulan ni ada few times jugak aku pegi ke Sg wang dan cuma sekali aje aku berpeluang tgk kedai DVD bukak. Itupun tauke tu kata, bukak sekejap aje, mungkin dlm sejam or less. Ada satu kedai tu pulak aku tgk always bukak, tapi jual DVD 9 aje, itupun tak display cuma sorok2 tunjuk folder. What's the point of selling DVD 9 aje...? I mean korang tak boleh ke jual DVD 5 & put it in the folder mcm korang buat utk DVD 9 tu...? Lagipun DVD 9 ni quite expensive la, RM12 and kalau beli bnyk pun dpt la RM11 or RM10. DVD 5 yg biasa aku beli di Sg Wang tu cuma RM20 for 3 titles.
Lagi satu aku tgk tauke2 DVD di Sg Wang dah start to jual benda2 lain di kedai mereka, especially baju t'shirt yg tak menarik langsung. Tak tau kenapa t'shirt2 yg mereka jual tu semua sama aje. Maksud aku, kau pergi kedai DVD sebelah pun sama aje t'shirtnya dgn kedai yg sebelah lagi. Agaknya nak mengabui mata inspektor yg raid nanti kot, as i say, mereka buka jika ada peluang aje. Mcm biskut, kejap ada kejap takde. Depends on nasib.
Desperately aku try to search for other shop, and surprisingly, kedai2 lain di area KL or PJ semuanya beroperasi spt biasa. Diskriminasi betul...! Aku baru aje beli a few titles, di tempat lama aku kembali iaitu sekitar Pandan Perdana. Walaupun mahal sikit, tapi bolehlah men'satisfy' my bloodlust over DVD.
Bak kata Maya Karin, "Kembalikan Kedai DVD Sg wang Aku...!!!"

6 comments:

Edd Vedder said...

pandan perdana kt mana beb?

btw, pudu plaza still beroperasi. And it is the best place to buy DVD sbb banyak choice termasuk yg mmg susah nak jumpa..

Lord Vorphalack said...

pandan perdana kat Paragon Plaza. Seblm ni bnyk kedai2 DVD kat sana, tapi last aku pegi dah kurang pulak. anyway still ada la...

some of my colleague ada pegi Pudu Plaza, tp aku tak survey lg. Harga mcm mana ? Is it DVD 5 (dts) is 3 for RM20 mcm Sg Wang...??

Edd Vedder said...

paragon..haha. Nampaknya kita beli DVD di tempat yg sama. Kedai DVD yg depan kedai handfon tu kan..? hehe.

anyway, kt pudu plaza tu harga lebih kurang cam Sg wang gak la. Tapi aku suka sbb banyak DVD rare yg ko bleh jumpa kt situ. Tah mana dia rembat aku pun tak tahu..

Lord Vorphalack said...

aku suka kedai DVD yg seperatekan yg mana copy yg clear & yg mana tak clear. So walaupun kat Paragon tu mahal, dia ada seperatekan.

ingat nak try survey kat Pudu Plaza la.

Edd, kau pernah dgr jumpa horror DVD Suspiria tak...? aku mmg dah lama carik DVD tu.

Edd Vedder said...

tak pernah plak aku dengar.. tapi ko cuba la survey kat Pudu Plaza.. mana la tahu, nasib baik tetiba ada. :)

Lord Vorphalack said...

suspiria tu dario argento punya filem beside Demons.

Aku enjoy Demons, tp mereka kata Suspiria adalah masterpiece dia.Itu yg aku carik tu!