Sunday, June 04, 2006

IMF Agent : Zhen



Cun tak pompuan ni...? Aku masih tak boleh lupakan watak Zhen lakonan Maggie Q dlm M:I III yg aku tgk lepas. Selain Luther (lakonan Ving Rhames), dia juga salah sorang anggota M:I III yg paling cool dlm fielm ni. Cuma bezanya, Zhen ni “cun” la…while Luther…hmmm…..

Aku cerita sikit latar belakang pelakon jelita ni ok :

Date of Birth : 22 May 1979 (muda lagi ni, sesuai sgt dgn aku. Baru masuk 27 tahun)
Place of Birth : Honolulu, Hawaii (muka iras2 Hawaii + Cina)
Kacukan : Bapak – Polish/Irish, Mak – Vietnamese

Mula2 menceburi bidang modelling & televisyen.
Menjadi duta utk Shiseido cosmetics.
Mencaburi nasib di Hong Kong dlm industri perfileman dan already superstar di sana.
Perhaps filemnya yg glamour sebelum ni ialah Naked Weapon (2002). Tak pernah lagi tgk filem ni, tapi ada dijual DVD nya di kedai2.

Filem2 lainnya semua supprting roles aje :

Rush Hour 2 (2001)
Around the World in 80 Days (2004)
Manhattan Midnight (2001)
– got topless appearance of her

Upcoming movies :

Balls of Fury (2007), an action/comedy/thriller
The Counting House (2006), a horror film, usahasama Hong Kong & Italy

Hope to see her in a lead role for the big/blockbuster movies soon !

Dlm Mission:Impossible III

2 comments:

maddox said...

ish... tiru... tiru... ini ayat gua ni weh!!!!

ko tengok lah.. ada satu rancangan dia kat astro... feat. Maggie Q in hot swim suit... damn! love asia.. ke apa ntah nama rancangan dia!

Lord Vorphalack said...

channel apa tu...? apasal kau tak sms aku masa rancangan tu tgh tayang...damn...