Monday, September 18, 2006

Idaman ku...

Semalam aku jalan2 ke Sg Wang dan dgn member2 aku, biasa la...usha DVD la, apa lagi. Sambil2 tu sempat la aku pegi ke Low Yat tgk2 barang2 computer dan handphone. Sorang salesman (frust betul bukan amoi) tu, sibuk2 promote Nokia N73, which I think is quite new product from Nokia. Bentuknya takde lah menarik sangat, sama aje macam Nokia N70 but of course better feature la. Paling aku suka ialah camera pixelnya yg tinggi iaitu 3.2 megapixel dgn Carl Zeiss optics nya. Sempat jugak aku try handphone tu dan memang quality image tip top! Display screen pun terang. Mcm ni punya handphone aku rasa korang tak payah lah beli digital camera lagi. Walaupun digital camera pun dah sampai 7 megapixel, aku rasa handphone ni pun dah memadai, unless korang mmg hardcore ambik photo ni! Harga pun ok gak, kalau AP set korang boleh dpt sampai RM1,700. Kira okay la tu memandangkan ini new model. Sesuai sangat la kalau korang dpt bonus hujung thn nanti, contohnya mcm Mr Maddox kita yg akan kaya hujung tahun nanti.
Display belakang sgt menarik, menyerupai camera betul, ciri2 yg selalu kita tgk kat handphone Sony Ericsson. But the problem with Sony Ericsson ni ialah handphone dia yg sgt kecik, maknanya screen size dia pun kecik. Buat apa la pixel yg tinggi kalau screen nak tgk imagenya terlalu kecik. So apa2 pun, Nokia I feel i better than Sony Ericsson la. Sebelum ni aku minat kat Nokia N80 actually, tapi lepas tgk N73 ni rasa berkenan pulak. N80 masih mahal harganya, lagipun it's only 3 megapixel. Anyway, semuanya bergantung pada apa yg korang nak. Kalau korang pentingkan audio sound, baik beli Sony Ericsson. Yg aku tau aku nak N73 ni because of its pixel, ntah bila nak dpt tak tau la...


Some of its features :

Integrated 3.2-megapixel CMOS camera with autofocus and digital zoom up to 20x

Digital music player supports Visual Radio and various audio formats with playlists and equalizer controls

Bundled PIM (Personal Information Management) features including Anti-virus software, Yahoo! Go, and Email client with attachments and mobile VPN support

Nokia PC Suite connectivity with USB, Infrared and Bluetooth wireless technology

No comments: