Sunday, September 24, 2006

Upcoming Movie : Live Free or Die Hard





John Maclaine kembali lagi walaupun si Bruce Willis ni dah tua. Sejak dia dah agak tua ni, his previous filem bnyk berkisar tentang polis jugak tapi lebih relaks, tak bnyk aksi dan sesuai dgn usianya contohnya Sin City, Lucky Number Slevin dan 16 Blocks. Dia juga ada try beberapa comedy seperti The Whole Nine (and Ten) Yards dan The Kid. Pendek kata satu2nya filem dia yg non-stop action ialah Die Hard franchise. Lets hope dia ni masih ada stamina utk berlakon this type of action movie. Aku enjoy the Die Hard dan Die Hard 2 : Die Harder. Bila masuk filem yg ketiga, iaitu Die Hard with a Vengeance aku rasa ada kekurangan sikit even ada Samuel L Jackson in it. Untuk upcoming yg ke 4 ni, namely Live Free or Die Hard, my excitement ada rasa terbantut sikit. Len Wiseman akan direct this filem. Skrip ditulis oleh Mark Bomback. Len Wiseman previous filem yg aku tengok hanyalah Underworld (pertama & kedua) aje, so aku tak taulah mcm mana kredibiliti nya untuk direct filem Die Hard ni. Memandangkan filem ni dah masuk zaman millenium dan jauh advance drp zaman Die Hard sebelum ni, sinopis filem ni berkisar tentang jenayah cyber atau internet. Masih belum bnyk details mengenai filem ni, tapi yg aku tau, Justin Long (of Jeepers Creepers 1 & 2 dan Herbie Fully Loaded) akan berlakon bersama2 Bruce Willis sebagai anaknya yg pakar dlm komputer ni. Ye lah…takkan la nak expect Bruce Willis yg dah tua dan retire jadi polis tu akan jadi expert dlm komputer dlm filem ni kot. Selain tu Maggie Q, yg berlakon bersama2 Tom Cruise dlm Mission Impossible III juga appear akan dlm filem ni. Filem ni dijadualkan menemui peminat tahun 2007 nanti.

Oh ya, sebut pasal hero2 yg dah tua ni, Harrison Ford pun will kick ass again utk filem akan datangnya, Indiana Jones 4. Apa2 hal pun aku akan keep update tentang filem ni.

P/S : Agak kering idea nak buat posting bulan puasa ni.

No comments: