Friday, August 25, 2006

Kane



Aku pernah dengar filem See No Evil, kat kedai2 DVD pun berlambak2. Even it is a suspense/horror movie, bila tengok casting dan directornya yg tak glamer, rasa mcm tak payah tengok pun takpe. Tapi cuma hari ni barulah aku perasan yg actornya yg memegang watak pembunuh tu adalah Glen Jacobs….hmm…. tak kenal lagi…? Kalau Glen ‘Kane’ Jacobs…mungkin kenal kot….Yes, dia adalah wrestler WWE/WWF under the name “Kane” yg mempunyai ketinggian 7 kaki tuh…!
Aku minat wrestling dari zaman Hulk Hogan lagi, and also ketika zaman kegemilangan Stone Cold dan The Rock. Masa tu Kane ada, tapi dia terkenal dgn ‘mask’nya tu. Lepas WWF dah jadi mcm drama swasta, aku feel that it is too ridiculous. Sejak bertukar nama kepada WWE, aku langsung tak tengok. Aku difahamkan around 2002, dia dah tak bertopeng lagi. Kane ni terkenal dgn ‘chokeslam’ nya. I mean kalau dia dah start ‘chokeslam’nya tu, jgn haraplah mangsanya tu akan survive lagi! As I say, aku dah tak follow lagi WWE, so aku tak tau la how he progress as at now.

Dlm filem See No Evil ni, dia memegang watak Jacob Goodnight, seorg psychotic killer. Setakat mana kemampuannya berlakon…? Entahlah, mungkin hujung bulan ni aku beli DVDnya utk try tonton. Antara ahli2 gusti yg lepas yg aku recall berlakon dlm filem ialah Hulk Hogan, Rowdy Roddy Piper, Triple H, The Rock dan Jesse Ventura. Itulah nama2 yg boleh aku ingat at this point of time. Siapa2 yg tau lagi, bolehlah kasi info kat aku coz aku fikir nak buat entri pasal wrestler2 yg berlakon ni!

No comments: