Wednesday, August 23, 2006

Satu Hari di Kedai DVD...

Senario di kedai DVD baru kat State PJ.

Ironboard19 :
Berapa harga sekeping…?
Tauke :
Wa…ini DVD 9 punya ooo…sekeping RM10.
Ironboard19 :
(DVD 9 ke…DVD 5 ke…DVD 100 ke…semuanya pirate gak!) Mahalnya…kalau beli banyak tak dpt kurang ke...???
Tauke :
Tak boleh ooo….ini mahal sebab DVD 9 ooo….!
Tauke :
Tapi kalau u beli sini gua kasi u purchase card. Setiap kali u beli sini, gua akan
chop di belakang card. Kalau dah sampai 10 chop, gua akan kasi u satu keping DVD for free!
Ironboard19
:
(Buat2 muka teruja…padahal tak heran langsung!)

So aku pun beli la Poseidon satu. Tauke tu bagi purchase card dan chop kat kotak yg pertama. Ada 10 kotak semua. Tgklah, kalau rasa2 aku dah kesana sampai 10 kali, dptlah aku sekeping DVD free nanti. Itupun kalau aku rasa nak pergi lagik…

Sekarang ni tauke2 DVD pirate pun dah mcm2 style dan gaya nak market barang yg bukan hak mereka sendiri. Sebelum ni, marketing plan mereka adalah dgn mengupah budak2 pergi meja ke meja utk jual DVD, sebab apa2 hal senang lari dgn beg DVD mereka tu! Kalau kat Sg Wang, biasa lah, kita tau RM20 utk 3 keping title. Dan sekarang dah ada some sort of privilege card. Jgn heran kalau satu hari nanti, dia siap buat application form utk jadi member “Ah Kow Pirated DVD Privilege Club”. Setiap kali beli kat sana, kita swipe card tu, nanti bulan2 dia akan hantar cash rebate kat kita, sama la mcm kad mesra petronas tuh! Tapi this is strictly for ‘hardcore’ DVD collector’s only! He, he…

No comments: